Oldalak

2015. december 31., csütörtök

2016 a rendszerek éve lesz

A két ünnep közötti időt leginkább az új év megtervezésével töltöttem, mind munka, magánélet és BJD-k terén.

Először is nézzük meg, hogy mi történt velünk 2015-ben:

 photo 123101_zpsb3ikikll.png

Ennek a képnek sikeresen lerontottam a minőségét, mert png helyett jpg-be mentettem...

2015-ös újévi fogadalmaim/terveim voltak:
-Hazahozni MNF Miyut, vagy legalább a fejét

(ha nagyobb kihívásra vágynék):-Megvenni mindent Miyunak, 100%-osra összerakni (haj, szem, festés, ruha, stb.) - ez sikerült is, a testét leszámítva mindene itthon van. ^^

Idénre: (2016)
-Hazahozni Caronak a MNF testet
-Hazahozni egy YOSD-t, LTF Bisou-t vagy LTF Shiwoo-t
-Ruhák mindenkinek (ezt minden évben megfogadom szinte xD)


Mivel ebben az évben rákattantan az önfejlesztésre és az Urban Eve blogra, nagy rendszer-mániás lettem. :D
Megálmodni valamit és kitűzni egy célt az egy dolog, na de kitalálni a hozzá vezető rendszert... hát az megint egy külön történet, és napokat el lehet lenni a tervezgetéssel.

A BJD gyűjtésre most ez az új rendszerem:
 
 photo 1231 03_zps49zuqflk.png

A/4-esben fogom kinyomtatni őket és valami jól látható helyre, vagy a tervezős füzetembe fogom tenni. Négyzetrácsos papírt fogok még rájuk ragasztani és minden négyzetrács 1 dollárt fog jelölni. Amikor belerakok a babakasszába 1 dollárt (300 Ft-ot), akkor kiszínezek egy négyzetrácsot. Így látni is fogom, hogy hol tartok. (Amúgy igen, túl béna voltam, hogy gépen szerkesszem rá a négyzeteket, ezért lesz majd kézzel. x'D)

 photo 1231 02_zpszhm7ovrr.png

Másik rendszerem a "baba haladási lista". Az első blokkban a feltétlenül szükséges dolgok vannak (fej, test, festés, szem, haj, ruha, cipő). Utána a fehérneműk, amik fontosak, de nem elengedhetetlenek. Utána azok a dolgok, amik csak néhány babának kellenek (szilikon sapka, plusz kezek, tetoválás). Akinek nem kell ilyesmi, pl. tetoválás, azt is pipával jelöltem, mert másként túl giccses lenne a lista és nem lehetne jól átlátni. Legutolsó a következő ruhaszett: minden hónapban másik baba/babák fognak új ruhaszettet kapni. Nekem ez is fontos, hogy mindig legyen új cuccuk.
A rendszerekhez hozzátartozik még a szelektálás, most már tényleg minden babás és nem babás cuccot el fogok adni, amit nem használunk. Így felszabadul a hely és némi pénz is lesz belőle.

Ezeken kívül van 3 füzetem. Egyikbe írom a napi, magánéleti teendőket, másikba a Waren BJD-vel és műkörmözéssel kapcsolatos feladatokat, a harmadik pedig a határidőnapló, ahol összegzem a másik két füzet dolgait és beosztom napokra. A határidőnapló szerint fogok majd haladni a feladatokkal.
Régen hülyeségnek tartottam ezt az egészet, mert minek tervezni, ha azzal is csak egy csomó idő elmegy. De rájöttem, hogy fontos, pláne ha az ember magának osztja be az idejét. A tervek és rendszerek nélkül nem lehetne mérni hogy hol tartok pl. a céljaim elérésében és csak kapkodnék össze-vissza a teendők között. Így van mi alapján menni, úgymond van egy térképem. :)
Remélem működő rendszereket sikerült kitalálnom és nem fogom kidobni a picsába ezt az egészet. :D

Számomra tökéletes lezárása volt az évnek ez a kis blogolás, összegzés. Kicsit kizökkentett legalább a magánéleti mélypontjaimról és leheltem magamba némi motivációt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...